Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κατασκευαστές μπαταριών ίσως κινηθούν μέσα στην επόμενη δεκαετία προς μια νέα λύση που ακούει στο όνομα «μπαταρίες στερεού τύπου», προκειμένου να αντικαταστήσουν τις διαδεδομένες σήμερα μπαταρίες λιθίου και να αυξήσουν την αυτονομία και την ταχύτητα φόρτισης σε πιο ικανοποιητικά επίπεδα για το μέσο οδηγό.
Οι μπαταρίες στερεού τύπου (solid state) χρησιμοποιούν στερεούς ηλεκτρολύτες και χαρακτηρίζονται από υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο και ενισχυμένη ασφάλεια σε σύγκριση με τις υφιστάμενες μπαταρίες.
Φέτος, ένας από τους πρωτεργάτες της ανάπτυξης της μπαταρίας λιθίου, ο 94χρονος John Goodenough, αποφάσισε να στραφεί στην έρευνα των μπαταριών στερεού τύπου, καθώς πιστεύει ότι μπορούν να αποφέρουν περισσότερα πλεονεκτήματα.
Πρόσφατα άλλωστε, η Toyota ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία για να κυκλοφορήσει αντίστοιχα οχήματα από το 2022. Δεδομένης της εμπειρίας της Toyota στα θέματα αυτά, αλλά και του μεγέθους της ως η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία διεθνώς, ο νέος προσανατολισμός της λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από τον κλάδο και προμηνύει εξελίξεις μεσοπρόθεσμα.
Ένας ακόμη υπέρμαχος της υβριδικής και ηλεκτρικής τεχνολογίας είναι η κορεατική Hyundai, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει σημαντικά στους ανωτέρω τομείς. Πρόσφατα, ο αντιπρόεδρος, Λι Κι-Σανγκ, κλήθηκε να μιλήσει για την τεχνολογία των μπαταριών και το μέλλον της. Τόνισε σχετικά ότι οι δυνατότητες των μπαταριών λιθίου σιγά-σιγά φτάνουν στα όριά τους, καθώς η ενεργειακή τους πυκνότητα θα αυξάνεται στο εξής με ολοένα και χαμηλότερο ρυθμό. Αντιθέτως, η εταιρεία θεωρεί ότι το μέλλον βρίσκεται σε άλλου είδους μπαταρίες, όπως οι στερεού τύπου, οι λιθίου-θείου και οι λιθίου-αέρα.
Η Hyundai εκτιμά ότι αν γίνει κάποια σημαντική πρόοδος στις νέες αυτές τεχνολογίες μεταξύ του 2020 και του 2025, τότε αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει τα ηλεκτρικά οχήματα σε ένα ποσοστό 95% στην αγορά. «Οι σημερινές μπαταρίες λιθίου θα φτάσουν στα όριά τους το 2022-23. Οι κατασκευαστές ήδη στοχεύουν στο 2025 για τη νέα γεννιά μπαταριών», τόνισε ο Κι-Σανγκ.
Να σημειώσουμε, επίσης, ότι η Hyundai έχει ήδη αφιερώσει συγκεκριμένες μονάδες έρευνας και παραγωγής για τις μπαταρίες στερεού τύπου, στο ερευνητικό της κέντρο στη Ναμιάνγκ.
ΠΗΓΗ: energypress.gr