Ερευνητές του πανεπιστημίου Ουόρουικ ισχυρίζονται ότι βρήκαν τη λύση στο βασικότερο πρόβλημα που αποτρέπει τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων ως μονάδες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας για το δίκτυο.
Πιο αναλυτικά, οι επιστήμονες ανέπτυξαν έναν αλγόριθμο, ο οποίος αποτρέπει το φαινόμενο της μείωσης της διάρκειας ζωής των μπαταριών λόγω των αλεπάλληλων κύκλων φόρτισης-αποφόρτισης, στις οποίες υπόκεινται όταν χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες του δικτύου.
Μάλιστα, από τους υπολογισμούς τους προκύπτει ότι όχι μόνο οι μπαταρίες δεν θα χάνουν διάρκεια ζωής, αλλά ενδέχεται να κερδίζουν κιόλας ένα 10%, αναλόγως και των συνθηκών.
Με τον τρόπο αυτό, ίσως να ανοίξει ο δρόμος για την τεχνολογία V2G, η οποία προβλέπει τη συμμετοχή των ηλεκτρικών οχημάτων στο ηλεκτρικό σύστημα ως μονάδες αποθήκευσης ενέργειας. Η προσφορά τους κρίνεται σημαντική, καθώς σε μεγάλους αριθμούς μπορούν να αποθηκεύσουν σημαντική ποσότητα ενέργειας.
Σύμφωνα με το networkworld.com, ο τρόπος που λειτουργεί ο αλγόριθμος είναι ότι υπολογίζει πόση ενέργεια ένα δεδομένο όχημα απαιτεί κατά τη διάρκεια μιας χρονικής περιόδου και εν συνεχεία υπολογίζει πόση ενέργεια μπορεί να αφαιρεθεί από αυτό δίχως να το επηρεάσει αρνητικά.
Ο αλγόριθμος δοκιμάστηκε σε συνεργασία με τη Jaguar Land Rover στο ίδιο το πανεπιστήμιο. Οι επιστήμονες υπέθεσαν ότι στους χώρους στάθμευσης υπάρχουν 120 συνδεδεμένα ηλεκτρικά οχήματα και διαπίστωσαν ότι είναι ικανά να καλύψουν τις ανάγκες ενός κτηρίου που φιλοξενεί 360 ερευνητές σε διάφορα γραφεία και εργαστήρια.
Πηγή: energypress.gr