Νομοθεσία υπάρχει, όχι όμως νόμιμο πρατήριο

Κώστας Μηλικούρης  06/06/2017 15:00
Νομοθεσία υπάρχει, όχι όμως νόμιμο πρατήριο

Άλλη μια θλιβερή πρωτοτυπία καταγράφει η Κύπρος και συγκεκριμένα στον τομέα Υγραεριοκίνησης αφού μετά από παρέλευση 4ων χρόνων από την υιοθέτηση των σχετικών νομοθετημάτων κανένα πρατήριο δεν διαθέτει πιστοποιητικό τελικής έγκρισης ώστε να νομιμοποιείται να προμηθεύει τους καταναλωτές με υγραέριο κίνησης.
 
Τα πιο πάνω αναφέρθηκαν στη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού σήμερα Τρίτη, η οποία ασχολήθηκε με το θέμα της καθυστέρησης της εισαγωγής υγραεριοκίνησης.
 
Στη συνεδρία της Επιτροπής αναφέρθηκε επίσης ότι από τα 330 πρατήρια καυσίμων που λειτουργούν στην Κύπρο τα 200 δεν διαθέτουν πολεοδομική άδεια ή άδεια οικοδομής.
 
Επίσης ενώ το κράτος έχει δαπανήσει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για εκπαίδευση τεχνικών που εγκαθιστούν ειδικές συσκευές για υγραέριο κίνησης σε οχήματα, μέχρι σήμερα τα εκατοντάδες οχήματα που τροποποιήθηκαν προμηθεύονται με παράνομο τρόπο υγραέριο κίνησης.
 
Κατά τη συζήτηση αναδείχθηκε και το θέμα της τιμής, στην οποία θα διατίθεται στην αγορά το υγραέριο κίνησης.  Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς αυτό εκτιμάται ότι θα διατίθεται στην τιμή των περίπου 85 σεντ το λίτρο, κάτι που χαρακτηρίστηκε από βουλευτές ως δώρο – άδωρο αφού η τιμή των συμβατικών καυσίμων κυμαίνεται στο €1,2.
 
Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Άγγελος Βότσης απέδωσε την καθυστέρηση στην εισαγωγή της υγραεριοκίνησης και ειδικότερα στην έκδοση πιστοποιητικών τελικής έγκρισης στη γραφειοκρατία των αρμοδίων τμημάτων. Ταυτόχρονα εξέφρασε ικανοποίηση για την πρόθεση του ΓΔ του ΥΠΕΣ Κύπρου Κυπριανού να αναλάβει τον συντονισμό των αρμοδίων Τμημάτων και Αρχών ώστε να προχωρήσουν το συντομότερο και συγκεκριμένα πριν τις θερινές διακοπές της Βουλής στην έκδοση των πρώτων πιστοποιητικών τελικής έγκρισης σε πρατήρια καυσίμων.
 
Όπως είπε ο κ. Βότσης οι άδειες οικοδομής σε πρατήρια που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα είναι μία στην περιοχή Λευκωσίας, μία στην περιοχή Πάφου και μία στην περιοχή Λεμεσού. «Σήμερα υπάρχουν αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται από παράνομες μη εγκεκριμένες συσκευές ή μηχανισμούς τους οποίους κανείς δεν μπορεί να ελέγξει ή να γνωρίζει με ότι αυτό να σημαίνει για την ασφάλεια του κόσμου» είπε ο κ. Βότσης απευθύνοντας έκκληση στα αρμόδια Τμήματα να ενεργήσουν σύντομα και αποτελεσματικά. 
 
Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Κυπριανού επίσης απέδωσε την καθυστέρηση στη γραφειοκρατία λέγοντας ότι από τις 27 αιτήσεις που υποβλήθηκαν για έγκριση πολεοδομικής άδειας και άδειας οικοδομής, δόθηκαν 14 εγκρίσεις, υπάρχουν 259 τεχνίτες για το θέμα και 450 οχήματα που έχουν μετατραπεί, 4 εταιρείες αδειδοτήθηκαν και «κανένας δεν μπορεί νόμιμα να χρησιμοποιήσει υγραέριο γιατί δεν υπάρχει νόμιμος παροχέας»
 
Ο κ. Κυπριανού αναφέρθηκε και στο θέμα της τιμής στην οποία θα διατίθεται το υγραέριο κίνησης λέγοντας ότι με τις πρόχειρες εκτιμήσεις που ακούστηκαν «εάν η διαφορά μεταξύ παραδοσιακών καυσίμων και υγραερίου δεν είναι μεγάλη τότε… τα έξοδα του γάμου δεν τα αξίζει η νύφη». Εάν ληφθεί υπόψη και η δαπάνη για μετατροπή του οχήματος, πρόσθεσε, τότε δεν θα είναι πολλοί αυτοί που θα ενδιαφερθούν για το υγραέριο κίνησης.
 
Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα εξέφρασε την ευχή να οφείλεται η καθυστέρηση στη γραφειοκρατία και όχι σε άλλες σκοπιμότητες. Σημειώνοντας ότι δεκάδες οχήματα προμηθεύονται σήμερα με υγραέριο κίνησης παράνομα υπέδειξε ότι  η Κύπρος είναι η μοναδική χώρα που προχώρησε στην εισαγωγή της υγραεριοκίνησης χωρίς να μπορεί κάποιος να προμηθευτεί υγραέριο νόμιμα.
 
Τέλος ο βουλευτής της ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθους τόνισε ότι οι διαδικασίες κινούνται με «ρυθμούς χελώνας». Πρότεινε τη σύσταση Κεντρικής Υπηρεσίας για το θέμα, η οποία θα εξετάζει και θα εκδίδει άδειες για πρατήρια υγραερίου κίνησης. Εξέφρασε επίσης την ετοιμότητα του κόμματος του για τροποποίηση ακόμα και υφιστάμενων νομοθεσιών προκειμένου να διευκολυνθεί το όλο θέμα.
 
Να σημειώσουμε ότι στη συνεδρία της Επιτροπής εκπρόσωποι των εταιρειών και των επαγγελματικών κλάδων που εμπλέκονται στο θέμα έστρεψαν τα πυρά τους κατά των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών ζητώντας από τη Βουλή να μεσολαβήσει και να ασκήσει την επιρροή της ώστε να υπάρξει επιτέλους αίσιο τέλος στο όλο θέμα.
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας