Να ερευνηθεί γιατί καθυστερεί η εισαγωγή υγραεριοκίνησης
Κώστας Μηλικούρης 06/06/2017 12:41
Ευθύνες στο Υπουργείο Εμπορίου επιρρίπτει ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Τεχνικών Υγραεριοκίνησης Αρης Πολυκάρπου για την καθυστέρηση που παρατηρείται στην εισαγωγή της Υγραεριοκίνησης στην Κύπρο.
Σε συνέντευξη του στο Energy News ο κ. Πολυκάρπου χαρακτηρίζει «παντελώς απαράδεκτο» το γεγονός ότι καθυστερεί η εφαρμογή της Υγραεριοκίνησης λόγω μη επέμβασης του Υπουργείου Εμπορίου, το οποίο είναι ο συντονιστής για το θέμα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα και οικονομικές ζημιές στους εμπλεκόμενους.
Ταυτόχρονα υπογραμμίζει το μεγάλο οικονομικό όφελος που θα έχει η εφαρμογή της υγραεριοκίνησης τόσο στους καταναλωτές όσο και στις εταιρείες που διαθέτουν μεγάλους στόλους οχημάτων.
Η συνέντευξη του κ. Πολυκάρπου στο Energy News:
Ερ: Πόσο σημαντική κρίνει ο Σύνδεσμος σας την εφαρμογή της υγραεριοκίνησης στην Κύπρο;
Η υγραεριοκίνηση στην Κύπρο λαμβάνοντας υπόψη και την οικονομική κατάσταση της αγοράς κρίνεται ως απόλυτα αναγκαία αφού θα βοηθήσει στη μείωση των εξόδων του οικογενειακού βαλαντίου αφού θα έχουμε κέρδος γύρω στο 40-50% από την τιμή της βενζίνης. Καθώς επίσης και στις εταιρείες που έχουν μεγάλους στόλους οχημάτων και φορτηγών να μειώσουν σημαντικά τα λειτουργικά τους έξοδα.
Ερ: Σε πολλές άλλες χώρες η υγραεριοκίνηση εφαρμόστηκε εδώ και δεκαετίες. Γιατί πιστεύετε ότι στην Κύπρο καθυστερεί;
Υγραεριοκίνηση έχει εφαρμοστεί σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου και λειτουργεί τουλάχιστον τα τελευταία 60 χρόνια. Στην Κύπρο καθυστερεί η εφαρμογή της υγραεριοκίνησης λόγω μη επέμβασης του Υπουργείου Εμπορίου που είναι ο συντονιστής της υγραεριοκίνησης λέγοντας ότι οι εταιρείες δεν θέλουν να εισαγάγουν υγραέριο κίνησης. Παντελώς απαράδεκτο.
Ερ: Έχουν γίνει όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες και υποδομές ώστε να μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια η υγραεριοκίνηση;
Έχουν υλοποιηθεί τα πάντα όπως και οι νομοθεσίες ούτως ώστε η υγραεριοκίνηση να λειτουργήσει με ασφάλεια. Ακόμα έχει δημιουργηθεί και το πρώτο πρατήριο που μπορεί να προσφέρει υγραέριο κίνησης αλλά μένει αχρησιμοποίητο λόγο της μη εισαγωγής της συγκεκριμένης ποιότητάς υγραερίου για κίνηση.
Ερ: Σε ποιο βαθμό επηρεάζονται από την καθυστέρηση ή και παρεμπόδιση της προώθησης της υγραεριοκίνησης οι επαγγελματίες που εμπλέκονται στο όλο ζήτημα;
Λαμβάνοντας υπόψη ότι έχουν εκπαιδευθεί από το κράτος γύρω στους 300 τεχνίτες οι οποίοι έχουν δικαίωμα να εφαρμόζουν συσκευές υγραεριοκίνησης και για την εκπαίδευση αυτή έχει δηλώσει το κράτος γύρω στις €250,000-€300,000, πράγματι σε όλους τους τεχνικούς αλλά και στους εισαγωγείς συστημάτων υγραεριοκίνησης και γενικά σε όλους που εμπλέκονται η καθυστέρηση έχει δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα και σε πολλές περιπτώσεις ενδέχεται να υπάρχουν και οικονομικές ζημιές.
Ερ: Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε ως Σύνδεσμος ώστε το όλο θέμα να προχωρήσει;
Ο Σύνδεσμος Τεχνικών Υγραεριοκίνησης έχει κάνει υπομονή βλέποντας όμως την αδιαφορία του Υπουργείου Εμπορίου που δεν κάνει καμία απολύτως προσπάθεια που να ενεργοποιηθεί η υγραεριοκίνηση παρά μόνο φορτώνει τις ευθύνες στην Πολεοδομία και στις εταιρείες που υποτίθεται ενδιαφέρονται να εισαγάγουν υγραέριο. Ο Σύνδεσμος έχει κάνει καταγγελία στην Επιτροπή Ελέγχου της Βουλής όπως και στον Γενικό Ελεγκτή έτσι ώστε να ερευνήσουν αυτεπάγγελτα το τι ακριβώς έχει γίνει και η υγραεριοκίνηση μετά από χρόνια δεν έχει ξεκινήσει ακόμη.