Η «ηλεκτροκίνηση» είναι η λέξη-κλειδί φέτος στην Κίνα με αφορμή το σαλόνι αυτοκινήτου της Σαγκάης που ξεκίνησε ήδη και στο οποίο σχεδόν όλες οι μεγάλες εταιρείες παρουσιάζουν ηλεκτρικά μοντέλα με στόχο να κατακτήσουν τη συγκεκριμένη αγορά.
Η τάση αυτή αφορά τόσο την κυκλοφορία ξένων μοντέλων στην Κίνα, όσο και την παραγωγή ηλεκτρικων μοντέλων εγχώρια από κινεζικούς ομίλους. Μέχρι τώρα, η πρόοδος της ηλεκτροκίνησης στη συγκεκριμένη αγορά υπήρξε αργή, καθώς πέρυσι λιγότερα από το 2% των νέων αυτοκινήτων ήταν ηλεκτρικά. Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση παρουσίασε προτάσεις για τόνωση της εγχώριας παραγωγής, αν και μείωσε τις επιδοτήσεις που προσφέρει κατά ένα πέμπτο. Στόχος του Πεκίνου είναι να φτάσουν οι πωλήσεις το 7% του συνόλου ως το 2020.
Δεδομένου του τεράστιου μεγέθους της κινεζικής αγοράς, οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσισαν ότι φέτος είναι η χρονιά για να πραγματοποιήσουν μεγάλο άνοιγμα. Ανάμεσα στα ονόματα συγκαταλέγεται η Ford, που θα προσφέρει το Mondeo Energi και θα ακολουθήσει ένα ηλεκτρικό SUV μέσα στα επόμενα χρόνια.
Η General Motors σκοπεύει να κυκλοφορήσει 10 ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα ως το 2020 και έχει κατασκευάσει εργοστάσιο μπαταριών στη Σαγκάη.
Η Volkswagen φιλοδοξεί να κυκλοφορήσει 13 μοντέλα ως το 2020, ενώ στην τωρινή έκθεση θα παρουσιάσει το Phideon και το Audi A6L. Επίσης, προσβλέπει σε συνεργασία με την κινεζική Anhui Jianghuai Automobile Group.
Από την πλευρά της, η Toyota δήλωσε πως θα κατασκευάσει στην Κίνα plug-in υβριδικά από το 2018. Στο μεταξύ, θα κυκλοφορήσει φέτος τα οχήματά της με καύσιμο το υδρογόνο, όπως το Mirai.
Πηγή: energypress.gr