Έχοντας στο δυναμικό του ομίλου της περίπου 50 εταιρείες, η κύρια δραστηριότητα της Ελληνικά Πετρέλαια ΑΕ είναι η διύλιση πετρελαίου. Με τρία διυλιστήρια στην Ελλάδα κατέχει το 65% του μεριδίου της εγχώριας αγοράς. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛ.ΠΕ.) Α.Ε. Γρηγόρης Στεργιούλης στα πλαίσια διάσκεψης Τύπου του Ομίλου την Πέμπτη 30 Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη: «Η διύλιση είναι η καρδιά μας, είναι το δυνατό μας σημείο, είναι η δραστηριότητα η οποία δημιουργεί κέρδη».
Παρόλα αυτά ο σχεδιασμός του Ομίλου για τα επόμενα πέντε χρόνια συγκεντρώνεται στη μετατροπή του από μία διυληστική δύναμη σε μία ολοκληρωμένη ενεργειακή δύναμη στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. «Για να μπορεί να επιβιώσει μια πετρελαϊκή εταιρεία τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να καταστεί πάροχος όλων των διαθέσιμων ενεργειακών προϊόντων και αυτή είναι η κατεύθυνση μας», σημείωσε ο κ. Στεργιούλης . Μάλιστα, τόνισε πως η Ελληνικά Πετρέλαια - μέσα στα επόμενα χρόνια - θα πρωταγωνιστεί και θα επηρεάζει την αγορά ενέργειας της ευρύτερης περιοχής. Τα στάδια της μετατροπής σε ένα ενεργειακό πάροχο σύμφωνα με τον Διευθύνων Σύμβουλο της Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε. είναι: Διύλιση - χονδρική πώληση – λιανική πώληση – εμπόριο με τρίτες χώρες.
Μετά τη Σύμβαση Μίσθωσης όσο αφορά το οικόπεδο 2 της ελληνικής ΑΟΖ, η ΕΛ.ΠΕ. αναμένει επίσης ανάθεση και του οικοπέδου 1 σύντομα. «Ελπίζουμε ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα μπορούμε να έχουμε συνάψει συμφωνίες με κολοσσούς στον τομέα της ενέργειας και να βρούμε και φυσικό αέριο και πετρέλαιο», πρόσθεσε. Συνέχισε λέγοντας πως η ΕΛΠΕ έχει εγκαταλείψει τις δραστηριότητες της στη Συρία και στη Λυηβή και συγκεντρώνεται πλέον στην ελληνική ΑΟΖ αλλά και στα Βαλκάνια όπου πωλείται η μεγαλύτερη ποσότητα των προϊόντων της.
Αναφορικά με τις εξελίξεις στο φυσικό αέριο στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, υπόδειξε πως οποιαδήποτε ποσότητα φυσικού αερίου παραχθεί στην Κύπρο, στη Συρία, στην Αίγυπτο εάν θα μεταφερθεί στην Ευρώπη πρέπει να περάσει από την Ελλάδα και γενικά τα Βαλκάνια. «Αυτό σημαίνει σημαντικές ευκαιρίες για νέες επενδύσεις σε αγωγούς, σε εγκαταστάσεις ηλεκτρικής ενέργειας και τα ΕΛ.ΠΕ. θα δηλώνουν πάντα παρών», συμπλήρωσε ο κ. Στεργιούλης.
+2

Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας δίνουν τη δυνατότητα μεγάλων επενδύσεων. Σύμφωνα με την παρουσίαση του κ. Στεργιούλη το προσαρμοσμένο EBITA (κέρδη προ τόκων, φόρων και απόσβεσης) για το 2016 φθάνει τα 700 εκατ. ευρώ. Μάλιστα σημείωσε πως το ΕΒΙΤΑ για τους πρώτους μήνες του 2016 ήταν 130 εκατ. ευρώ. Στην αντίστοιχη φετινή περίοδο, οι δύο πρώτοι μήνες του 2017 άγγιξαν τα 145 εκατ. με 18% άνοδο. «Δεν ξέρω που μπορεί να φτάσουμε αλλά σίγουρα πάμε κάθε φορά και πιο ψηλά», δήλωσε. Ο στόχος που έχει θέσει ο κ. Στεργιούλης για το 2017 είναι το 1 δις ευρώ σε ΕΒΙΤΑ. «Δεν το πιστεύει κανείς ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε αλλά είμαι σίγουρος ότι θα είμαστε κοντά. Η επίτευξη φυσικά αυτού του στόχου Θα εξαρτηθεί κατά πολύ από την ισοτιμία του δολαρίου έναντι του ευρώ», πρόσθεσε.
Παρουσιάζοντας έναν χάρτη με την έλλειψη και το πλεόνασμα σε Diesel και Gasoil στις χώρες της Μεσογείου με ορίζοντα το 2020, ο κ. Στεργιούλης ανέφερε πως: «Στόχος μας είναι να προμηθεύουμε όλες τις χώρες που θα έχουν έλλειψη αυτών των προϊόντων ακόμη και αν δεν τα παράγουμε εμείς. Ερωτηθείς εάν πιστεύει ότι θα συνεχίσουν αυτές οι χώρες να εξαρτώνται από Diesel και Gasoil και δεν θα αλλάξουν οι ισορροπίες με την ανεύρεση νέων ποσοτήτων φυσικού αερίου, ο κ. Στεργιούλης απάντησε πως έχουμε διενεργήσει έρευνα και σε ποιους τομείς υπάρχει αυτή η έλλειψη πχ θέρμανση, βιομηχανική παραγωγή, καύσιμα μεταφοράς και φαίνεται πως δεν υπάρχει κίνδυνος το φυσικό αέριο να αντικαταστήσει σύντομα το πετρέλαιο τουλάχιστον όσο αφορά τα καύσιμα κίνησης.
Τρία είναι τα στοιχεία που πρέπει να διαθέτει μια οποιαδήποτε εταιρεία για να επιβιώσει τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με τον κ. Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΛΠΕ. Το πρώτο είναι η καινοτομία. «Πρέπει να χρησιμοποιούμε την πιο πρόσφατη τεχνολογία μόλις είναι διαθέσιμη. Και η πρώτη εταιρεία που θα το πράξει είναι θα έχει και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα» σημείωσε.
Το δεύτερο είναι η ένδειξη σεβασμού στα δικαιώματα του ανθρώπινου δυναμικού, στη θέληση τους να αποχωρήσουν από την εταιρεία, στα ζητήματα μισθών κτλ.
Το τρίτο και πιο σημαντικό είναι ανάπτυξη «Social awareness και responsibility». «Θέλουμε να είμαστε μέρος της κοινωνίας. Θέλουμε ο καταναλωτής μας να γνωρίζει πως ένα ποσό από το κάθε λίτρο που πληρώνει θα πηγαίνει πίσω στην κοινωνία. Ξοδεύουμε ήδη πολλά λεφτά και θα ξοδέψουμε ακόμη περισσότερα γιατί πιστεύουμε ότι είναι ένας από τους πιο σημαντικούς πυλώνες στήριξης της οικονομίας», κατέληξε.