Με τον TAP "φλερτάρει" η Gazprom

  10/05/2017 17:02
Με τον TAP "φλερτάρει" η Gazprom

Η Gazprom έχει εκφράσει ήδη το ενδιαφέρον της για χρήση του αγωγού ΤΑΡ ως μέσου μεταφοράς του ρωσικού αερίου από τον Turkish Stream προς την Ιταλία, καθώς το έργο έχει ήδη προχωρήσει, όπως δήλωσε ο Τζον Ρόμπερτς, μέλος του Ατλαντικού Συμβουλίου, στο πρακτορείο Αναντολού.
 
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «ο Turkish Stream δεν αλλάζει θεμελιωδώς την ισορροπία του αερίου που εισέρχεται στην Τουρκία. Αυτή θα αλλάξει μέσω της επέκτασης του αγωγού Μπακού-Τμπιλίσι-Ερζερούμ και της ανάπτυξης του ΤΑΝΑΡ».
 
Σχετικά με τον ΤΑΡ, δήλωσε τα εξής:
 
«Η Ε.Ε. θα ασχοληθεί με το θέμα της κατάληξης της δεύτερης γραμμής του Turkish Stream στα ελληνοτουρκικά σύνορα. Στο σημείο αυτό το ερώτημα που τίθεται είναι τι θα γίνει με το αέριο σε εκείνη τη γραμμή. Οι Ρώσοι δήλωσαν ότι θέλουν να το μεταφέρουν στην Ε.Ε. και σε ορισμένες περιπτώσεις θα καταλήξει σε πελάτες που ήδη εξυπηρετούνται μέσω της Ουκρανίας».
 
Πρόσθεσε ότι ο αγωγός ΤΑΡ είναι το στοιχείο-κλειδί για αυτή τη μεταφορά. «Ο αγωγός θα έχει αρχική χωρητικότητα 10 δις. κ.μ. ετησίως, η οποία έχει ήδη συμβολαιοποιηθεί. Θα έχει, όμως, και πρόσθετη χωρητικότητα 10 δις. κ.μ. στο μέλλον. Η χωρητικότητα αυτή με βάση τους ευρωπαϊκούς κανόνες θα είναι διαθέσιμη σε όποιον επιθυμεί να την αποκτήσει σύμφωνα με τους καλύτερους εμπορικούς όρους. Το 2019-2020, όταν ο ΤΑΡ λειτουργήσει, ο μόνος προμηθευτής που θα μπορεί να παραδόσει κοντά στα 10 δις. κ.μ. είναι η Gazprom μέσω της δεύτερης γραμμής του Turkish Stream».
 
Επίσης, ο Ρόμπερτς σχολίασε πως «δεν υπάρχει θεωρητικό ή νομικό εμπόδιο στο να αιτηθεί η Gazprom ένα open season, στο οποίο ο ΤΑΡ οφείλει να της επιτρέψει να λάβει μέρος. Και αφού δεν αναμένεται να συμμετέχει οποιοσδήποτε άλλος, αναμένω να επιτευχθεί συμφωνία».
 
Πάντως, ο ίδιος διευκρίνισε ότι η Gazprom θα πρέπει να δώσει διετή προειδοποίηση για τα σχέδιά της αυτά διότι θα χρειαστεί αναβάθμιση του ΤΑΡ μέσω της προσθήκης σταθμών συμπίεσης κατά μήκος του. Το κόστος της αναβάθμισης θα είναι μερικά δισεκατομμύρια ευρώ. «Αυτό δεν είναι μικρό πράγμα, αλλά αναμένω ότι η Gazprom, θα επιλέξει τον ΤΑΡ λόγω της όδευσής του. Αν δεν το κάνουν, κάποιος θα πρέπει να βρει 5-6 δις. ευρώ για να κατασκευάσει ένα νέο αγωγό», κατέληξε.
 
Πηγή: energypress.gr
  
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας