Η Γερμανία εμφανίζεται διεθνώς ως ηγέτης στην ανάπτυξη των ΑΠΕ, αλλά και στην προσπάθεια αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. Αυτό, άλλωστε, είναι εμφανές αν ρίξει κανείς μια ματιά στην προεκλογική εκστρατεία των κομμάτων, όπου η ενέργεια και το περιβάλλον παίζουν σημαντικό ρόλο.
Παρόλα αυτά, η επόμενη κυβέρνηση θα έρθει αντιμέτωπη με ένα σοβαρό πρόβλημα, καθώς η χώρα αναμένεται να μείνει εκτός του στόχου της για τους ρύπους με άξονα το 2020 και μάλιστα με σημαντικό περιθώριο.
Όπως ανέφερε το Agora Energiewende, έναντι στόχου μείωσης των ρύπων κατά 40% ως το 2020, η Γερμανία αναμένεται πλέον να φτάσει μόλις το 30%. Από την πλευρά της, η κυβέρνηση Μέρκελ εμμένει στο ότι η χώρα θα φτάσει τελικά το 35%, αλλά η Agora εκτιμά ότι ο υπολογισμός αυτός έγινε με βάση παλαιότερες υποθέσεις. Εν τέλει, η πληθυσμιακή αύξηση και οι χαμηλές τιμές των καυσίμων θα προκαλέσουν άνοδο των ρύπων το 2020 κατά 50 εκατ. τόνους πάνω από τις τωρινές προβλέψεις και κατά 115 εκατ. τόνους πάνω από το στόχο μείωσης 750 εκατ. τόνων ετησίως.
Η κατάσταση αυτή ασφαλώς δυσκολεύει ιδιαίτερα τη γερμανική ρητορική σε μια περίοδο κατά την οποία το Βερολίνο βρίσκεται σε κόντρα με την Ουάσιγκτον για την κλιματική αλλαγή, με αφορμή τις οπισθοχωρήσεις της κυβέρνησης Τραμπ. Πλεον, ο Τραμπ και οι ομοϊδεάτες του θα μπορούν να πλήξουν τους Γερμανούς με το επιχείρημα ότι «είσαστε μόνο λόγια». Και οι Γερμανοί δεν θα μπορούν να ωθήσουν το ίδιο πειστικά τα αναπτυσσόμενα κράτη στο να εφαρμόσουν τη συμφωνία του Παρισιού. Όλα αυτά ενώ το Νοέμβριο αναμένεται η νέα παγκόσμια σύνοδος του ΟΗΕ για το κλίμα, αυτή τη φορά επί γερμανικού εδάφους.
Στο εξής, προκειμένου η Γερμανία να πετύχει το στόχο του 2020, θα πρέπει να μειώνει τους ρύπους κατά 39 εκατ. τόνους ετησίως, τη στιγμή που περιορίστηκαν μόλις κατά 6 εκατ. τόνους ετησίως στα έτη 2010-2016.
Ενδιαφέρον, πάντως, έχει και η συζήτηση που γίνεται προεκλογικά στη Γερμανία αναφορικά με τη συνέχεια μετά το 2020. Τα κόμματα έχουν κληθεί να τοποθετηθούν για την αμφιλεγόμενη πρόταση τερματισμού χρήσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης στα οχήματα, όπως και για το αν θα κυκλοφορούν οχήματα ντίζελ στις πόλεις.
Πηγή: energypress.gr