Κλειδί ο συνδυασμός ηλεκτροκίνησης και ψηφιοποίησης

  30/08/2017 20:31
Κλειδί ο συνδυασμός ηλεκτροκίνησης και ψηφιοποίησης

Την ελπίδα να αποκομίσει σημαντικά οφέλη μέσα από την ηλεκτροκίνηση, που βρίσκεται σε εξέλιξη σε ολόκληρη την Ευρώπη, εξέφρασε η Iberdrola, πραγματοποιώντας νέες επενδύσεις σε δίκτυα, αναφέρει ανώτατο στέλεχος της εταιρείας στη EURACTIV.

Συγκεκριμένα, ο αντιπρόεδρος και αρμόδιος διευθυντής για τον τομέα κλιματικής αλλαγής, Gonzalo Saenz de Miera, υποστηρίζει ότι η ηλεκτροκίνηση θα φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι καταναλώνουν ενέργεια – ιδίως στους τομείς των κτιρίων και των μεταφορών που εξακολουθούν να εξαρτώνται μαζικά από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο.

«Με την ηλεκτροκίνηση, θα καταστούμε σημαντικοί παίκτες σε ολόκληρο τον ενεργειακό τομέα και όχι μόνο στο 25% της ενεργειακής αγοράς που καλύπτεται από ηλεκτρική ενέργεια τώρα», δήλωσε ο κ. Saenz de Miera στη EURACTIV κατά τη διάρκεια πρόσφατης επίσκεψής του στις Βρυξέλλες.

Ο ισπανικός κολοσσός επενδύει περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια ετησίως σε έξυπνα δίκτυα και εναλλακτικές λύσεις με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των σταθμών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

«Βασική στρατηγική μας είναι να αναπτύξουμε δίκτυα διανομής, τα οποία είναι πολύ σημαντικά από την άποψη της ενσωμάτωσης των ΑΠΕ. Και η ψηφιοποίηση θα αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο στο πλαίσιο υλοποίησης αυτής της διαδικασίας» εξήγησε ο κ. Saenz de Miera

Τόνισε, ακόμη, ότι «η Iberdrola γίνεται μια ψηφιακή εταιρεία»,  προσθέτοντας: «Για όλες τις δραστηριότητές μας, η ψηφιοποίηση είναι το κλειδί – για τη διανομή, το λιανικό εμπόριο, τη διαχείριση της ζήτησης κ.λπ.».

Από την πλευρά της, η Εσθονία, υποστηρίζει ότι τα καινοτόμα εργαλεία στο πεδίο του ICT, θα διαμορφώσουν το μελλοντικό ενεργειακό σύστημα, ιδίως για

τους φορείς εκμετάλλευσης των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ πρόκειται να πραγματοποιήσει σχετικό διάλογο για το θέμα αυτό σε συνέδριο που θα διεξαχθεί στο Ταλίν στις αρχές Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα, θα συζητηθούν θέματα, όπως η διαχείριση δεδομένων και η ιδιωτικότητα.

Πρωτοπόρος στον ενεργειακό τομέα η Ευρώπη

Η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί πρωτοπόρος αναφορικά με τη μετάβαση προς μια οικονομία που θα στηρίζεται στην ηλεκτροκίνηση. Διαθέτει ηγετική θέση στον κλάδο της ηλιακής και αιολικής ενέργειας, αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχοντας περισσότερη εμπειρία από οποιαδήποτε άλλη περιοχή στον κόσμο, όταν πρόκειται για τη διαχείριση ροών ανανεώσιμης ενέργειας με ταυτόχρονη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας.

«Ας επωφεληθούμε από αυτό. Γιατί αν δεν το κάνουμε εμείς, θα το πράξουν άλλοι για εμάς. Πρόκειται για μια παγκόσμια τάση και μια τεράστια επιχειρηματική ευκαιρία για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις», επεσήμανε ο κ. Saenz de Miera.

Ωστόσο, τα εμπόδια παραμένουν. Στην Ευρώπη, οι μεταφορές εξακολουθούν να βασίζονται σχεδόν εξ ολοκλήρου σε καύσιμα με βάση το πετρέλαιο και να επωφελούνται από ευνοϊκά φορολογικά καθεστώτα. «Το ντίζελ και η βενζίνη είναι υπεύθυνοι για το διοξείδιο του άνθρακα και άλλους ρύπους που προκαλούν ατμοσφαιρική ρύπανση στις πόλεις. Οι καταναλωτές πληρώνουν για δαπάνες που δεν σχετίζονται με το κόστος παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Είναι σημαντικό να εφαρμόζεται η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», υποστηρίζει, συμπληρώνοντας ότι «αν υπάρχουν αυτά τα εμπόδια, η διαδικασία μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση επιβραδύνεται».

Παρόλα αυτά, διατείνεται ότι η μετάβαση του δικτύου μεταφορών προς την ηλεκτρική ενέργεια θα συντελεστεί λίαν συντόμως, δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται λιγότερη ενέργεια, για να παράγουν την ίδια ώθηση. Διατηρεί, ακόμη, την πεποίθηση, ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα καταστούν πλήρως ανταγωνιστικά «μέσα σε διάστημα πέντε έως έξι ετών».

«Το πετρέλαιο θα εξαφανιστεί από το ενεργειακό μίγμα σύντομα, ενώ η βενζίνη θα αποτελέσει το μοναδικό ορυκτό καύσιμο που παραμένει σε διαδικασία μετάβασης – για τις μεταφορές, τα κτίρια και ορισμένες βιομηχανίες», εκτιμά ο κ. Saenz de Miera.

Η μεγάλη πρόκληση για τον τομέα της ενέργειας έγκειται στο γεγονός ότι η ηλεκτρική ενέργεια καθίσταται φθηνότερη, λόγω μείωσης του κόστους των ΑΠΕ. Τα ηλιακά φωτοβολταϊκά κοστίζουν περίπου 60 ευρώ και οι τιμές αναμένεται να μειωθούν μέχρι το 2050, σε 40 ή 30 ευρώ, τόνισε.

Η ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές καθίσταται τόσο φθηνή σε ορισμένες ώρες της ημέρας – κυρίως στις ηλιόλουστες περιοχές – γεγονός που θέτει προκλήσεις όσον αφορά τις τιμές και τη σταθερότητα του δικτύου, οδηγώντας σε αυτό που οι Καλιφορνέζοι αποκαλούν «καμπύλη της πάπιας». Η φθηνή ηλεκτρική ενέργεια μειώνει, επίσης, τα έσοδα – και επομένως τις επενδύσεις – σε έναν παγκόσμιο ενεργειακό τομέα που χρειάζεται συνολικά 16,4 τρισεκατομμύρια δολάρια την περίοδο 2014-2035, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA).

Νέα επιχειρηματικά μοντέλα

Ωστόσο, ο κ. Saenz de Miera επισημαίνει ότι η φθηνή ηλεκτρική ενέργεια δεν θα αποτελέσει πρόβλημα για τη βιομηχανία, ισχυριζόμενος ότι «το επιχειρηματικό μοντέλο εταιρειών, όπως η Iberdrola, θα πρέπει να προσαρμοστεί καταλλήλως με στόχο να παρέχει υπηρεσίες και όχι αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια».

Χάρη στην ηλεκτροκίνηση, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο τομέα μπορούν, επίσης, να προσεγγίσουν νέους επιχειρηματικούς τομείς και να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους, παρέχοντας καινοτόμες υπηρεσίες στους πελάτες.

Τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα θα βασίζονται σε ψηφιακά εργαλεία που θα προσφέρουν στους καταναλωτές χρήσιμες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις τιμές και την κατανάλωση ενέργειας.

«Είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξουν εφαρμογές ή προγράμματα που θα κάνουν τη διαχείριση της ζήτησης για το καταναλωτικό κοινό» ανέφερε.

Τέλος, τα ευφυέστερα ηλεκτρικά δίκτυα είναι απαραίτητα για την αύξηση της κατανεμημένης παραγωγής, η οποία προέρχεται από τους καταναλωτές που διαθέτουν ηλιακά πάνελ, τόνισε ο κ. Saenz de Miera. «Στο σημείο αυτό, καταδεικνύεται ο βαρυσήμαντος ρόλος που διαδραματίζει η ψηφιοποίηση» κατέληξε.

Πηγή: Euractiv.gr

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας