Οι επιστήμονες του πανεπιστημίου Γέιλ στις ΗΠΑ ανέπτυξαν ένα νέο τρόπο κατασκευής μπαταριών λιθίου-θείου, ο οποίος υπόσχεται να δώσει λύση στο βασικότερο πρόβλημα της τεχνολογίας αυτής: Την διάρκεια ζωής.
Σήμερα, οι περισσότερες μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στις συσκευές και στα αυτοκίνητα είναι ιόντων λιθίου. Απεναντίας, οι μπαταρίες λιθίου-θείου έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα, καθώς κατασκευάζονται από φθηνότερα υλικά και προσφέρουν υψηλότερη (σχεδόν διπλάσια) ενεργειακή πυκνότητα ανά μονάδα μάζας. Αυτό τις καθιστά ιδανικές για χρήση σε συσκευές και αυτοκίνητα, όμως έχουν ένα σοβαρό μειονέκτημα που τις σταματά: Μετά από μερικούς κύκλους φόρτισης-αποφόρτισης, γίνονται ασταθείς και τα ηλεκτρόδιά τους καταρρέουν, καθώς τα ιόντα λιθίου αντιδρούν με το θείο και δημιουργούν ενώσεις που μειώνουν την απόδοση.
Η νέα έρευνα των επιστημόνων του Γέιλ που δημοσιεύτηκε στο «Proceedings of the National Academy of Sciences» υπόσχεται να δώσει τέλος σε αυτό το πρόβλημα μέσω της χρήσης μιας λεπτής μεμβράνης γραφενίου που προσφέρει ενισχυμένη αντοχή. Η μεμβράνη έχει πάχος μόλις 90 νανόμετρων και συγκρατεί τις ενώσεις από το να μετακινούνται σε άλλα μέρη της μπαταρίας, καταστρέφοντάς τη. Προς το παρόν η πρακτική έρευνα βρίσκεται σε αρχικό επίπεδο, όμως αποτελεί υποσχόμενη είδηση για το μέλλον της αποθήκευσης ενέργειας.
Πηγή: energypress.gr