Η εταιρεία DP World Limassol προτίθεται να κατασκευάσει τις κατάλληλες υποδομές και να βελτιώσει τις υφιστάμενες, οι οποίες θα υποστηρίζουν τις δραστηριότητες διαφόρων εταιρειών εντός της Κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης.
Συγκεκριμένα η DP World Limassol προτίθεται να κατασκευάσει στο χώρο του λιμανιού Λεμεσού που βρίσκεται υπό τη διαχείριση της τρεις βάσεις εφοδιασμού (logistic base) καθώς και μία μονάδα παραγωγής υγρής λάσπης.
Όπως αναφέρει η Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον που συνοδεύει το αίτημα της εταιρείας οι τέσσερις προτεινόμενες εγκαταστάσεις θα ανεγερθούν σε μια ασφαλτοστρωμένη περιοχή με πρόσβαση στο βόρειο κρηπίδωμα.
Επίσης η μονάδα παραγωγής ρευστών γεώτρησης (Drilling Fluid Plant) θα καταλαμβάνει έκταση περίπου 11,500 m και θα περιλαμβάνει τον ακόλουθο κύριο εξοπλισμό:
- Δεξαμενές πρόσμιξης.
- Δεξαμενές αποθήκευσης ρευστών.
- Αποθήκευση ξηρών υλικών χύδην.
- Στεγασμένος χώρος για αποθήκευση ξηρών υλικών χύδην.
- Στεγασμένος χώρος για αποθήκευση των επικίνδυνων αποβλήτων.
- Υποδομές και υπηρεσίες, (Χώρος μηχανημάτων και εξοπλισμού).
- Γραφεία και χώρους στάθμευσης.
- Σύστημα σωληνώσεων που θα χρησιμοποιείται για φόρτωση/εκφόρτωση των πλωτών μέσων με ρευστά γεώτρησης καθώς και για την φόρτωση των σιλό.
Σημειώνεται ότι το πλαίσιο της διαβούλευσης για το έργο, η ομάδα μελέτης πραγματοποίησε συναντήσεις με Κυβερνητικές Υπηρεσίες. Επίσης, αναφέρεται, στις 07 Απριλίου 2017, πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΕΒΕΛ στη Λεμεσό, δημόσια παρουσίαση σε Κυβερνητικούς, Δημοτικούς και Ενδιαφερόμενους φορείς για τη ΜΕΕΠ που εκπονείται στα πλαίσια της πρόθεσης της εταιρείας DP World Limassol να κατασκευάσει και να λειτουργήσει βάσεις εφοδιασμού και μονάδα παραγωγής υγρής λάσπης, τις βασικές παραμέτρους του έργου και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα προκύψουν.
Όπως επισημαίνεται, οι φορείς παρέθεσαν τις απόψεις και τις ανησυχίες τους, οι οποίες θα ληφθούν υπόψη κατά την εκπόνηση της μελέτης. Αριθμός υπηρεσιών παρέθεσε γραπτώς τις απόψεις και τους όρους που αφορούν συγκεκριμένες παραμέτρους στο έργο.
Το λιμάνι αναμένεται να επεκταθεί προς Ζακάκι
Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι στην έκθεση ΜΕΕΠ αναφέρεται ότι το λιμάνι Λεμεσού μελλοντικά αναμένεται πως θα επεκταθεί.
Όπως αναφέρεται, η πρώτη επέκταση θα περιλαμβάνει την κατασκευή νότιου κρηπιδώματος και επέκταση του υφιστάμενου κρηπιδώματος στο τερματικό της Eurogate. Οι εγκαταστάσεις του λιμανιού προβλέπεται να επεκταθούν προς την κατεύθυνση του Μερρά Ζακακίου, σημειώνεται.
Ταυτόχρονα προστίθεται ότι οι μελλοντικές αναπτύξεις στην ευρύτερη περιοχή Λεμεσού προβλέπουν την αναβάθμιση του οδικού δικτύου και του δικτύου των όμβριων υδάτων καθώς και κατασκευή και αναβάθμιση του κάθετου δρόμου που ενώνει το λιμάνι Λεμεσού με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου.
Επίσης, παρατηρείται, αναμένεται η αναβάθμιση του παράλληλου δρόμου που ενώνεται με το λιμάνι Λεμεσού και η κατασκευή συστημάτων όμβριων υδάτων για μείωση των πλημμυρών στον κάθετο δρόμο και στις γειτονικές οικιστικές και εμπορικές αναπτύξεις.
Λόγω της φύσης του έργου, οι κατασκευαστικές εργασίες θα διαρκέσουν περιορισμένο χρονικό διάστημα, σε συγκεκριμένο χώρο του λιμανιού και σε σχετικά μεγάλη απόσταση από το θαλάσσιο μέτωπο, επισημαίνεται στη Μελέτη σημειώνοντας ότι «συνεπώς οι επιπτώσεις στην θαλάσσια ζώνη θα είναι αμελητέες (αύξηση στα επίπεδα του θορύβου, εκπομπές ρύπων από τα μηχανήματα)».
Όσον αφορά τις πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις που ενδεχομένως να προκύψουν κατά τη λειτουργία των βάσεων εφοδιασμού και της μονάδας παραγωγής υγρής λάσπης, στην ΜΕΕΠ τονίζεται ότι «στην περιοχή ενδιαφέροντος δεν υπάρχουν σημαντικοί ευαίσθητοι περιβαλλοντικοί αποδέκτες».
Υπογραμμίζεται επίσης ότι «η ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης των περιβαλλοντικών κινδύνων κατέδειξε ότι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον από την υλοποίηση του έργου κυμαίνονται από αμελητέες μέχρι και μικρής σημαντικότητας, δεδομένου ότι οι διεργασίες θα διεξαχθούν με βάση τις πρόνοιες της Κυπριακής Νομοθεσίας και τις προδιαγραφές που θα θέσει ο ιδιοκτήτης του έργου».
Διαβάστε ολόκληρη την ΜΕΕΠ
εδώ.