C.E.4 Cars: Στα θρανία για την υγραεριοκίνηση 

Μαρία Πηλείδου  30/08/2016 08:12
C.E.4 Cars: Στα θρανία για την υγραεριοκίνηση 

Ο γενικός διευθυντής της C.E.4 Cars Ξενής Δημοσθένους μας μιλά για τα πλεονεκτήματα της υγραεριοκίνηση, την εξοικονόμηση που μπορεί να πετύχει ένας καταναλωτής, αλλά και τις παγίδες στις οποίες μπορεί να πέσει. Όταν ο ίδιος ξεκίνησε την C.E.4 Cars το 1993 ως εταιρεία που εστίαζε στα ηλεκτρολογικά, ηλεκτρονικά, μηχανικά και κλιματισμό των αυτοκινήτων δεν περίμενε πως σε κάποιο στάδιο θα έφερε τους τεχνικούς και πάλι στα «θρανία». Σήμερα, η C.E.4 Cars εκτός από το εξειδικευμένο συνεργείο αυτοκινήτων κατέχει το δικό της εκπαιδευτικό κέντρο, πιστοποιημένο από την ΑνΑΔ και το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών, με το κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό για εκπαιδεύσεις που αφορούν νέες τεχνολογίες σε αυτοκίνητα. 

Κύριε Δημοσθένους, εξηγήστε μας με απλά λόγια τι είναι η υγραεριοκίνηση; 
Οι φιάλες υγραερίου ήταν ανέκαθεν στη ζωή μας, για το μαγείρεμα, θέρμανση και άλλα. Πλέον εισβάλει και στα αυτοκίνητά μας. Το υγραέριο αποτελεί την ιδανική εναλλακτική λύση, έναντι της βενζίνης και του πετρελαίου, συνδυάζοντας οικολογικά και οικονομικά πλεονεκτήματα.
Με εκατομμύρια οδηγούς και υποστηρικτές σε όλο τον κόσμο και περισσότερα από 50 χρόνια στην ιστορία της οικονομικής μετακίνησης, υγραεριοκίνηση καταλαμβάνει τη θέση που της αξίζει ως η πλέον φιλική και οικονομική μορφή αυτοκίνησης.
Υγραεριοκίνηση στο αυτοκίνητο είναι το σύνολο των μετατροπών που πρέπει να γίνουν από εξειδικευμένο πιστοποιημένο συνεργείο ώστε το αυτοκίνητο εναλλακτικά να έχει τη δυνατότητα να κινείται είτε με υγραέριο LPG (Liquified Petroleum Gas) είτε με βενζίνη. Το ένα καύσιμο δεν αποκλείει το άλλο με συνέπεια τη μεγάλη αυτονομία αλλά και την τεράστια οικονομία. Πλέον, η νέα γενιά των κιτ μετατροπής εγγυάται ασφάλεια και οικονομία, ενώ η επιλογή του καυσίμου γίνεται 100% ηλεκτρονικά απλά και μόνο πατώντας ένα κουμπί ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι σε κίνηση.
 
Τι είναι αυτά το Κιτ; 
Κιτ μετατροπών υπάρχουν σε διάφορες μάρκες, γενιές και τιμές. Η τελευταία γενιά συστημάτων υγραεριοκίνησης είναι η 6η και αφορά τους κινητήρες άμεσου ψεκασμού (Gasoline Direct Injection GDI, &  Petrol Direct Injection PDI κ.α.) την οποία πολλοί κατασκευαστές πλέον χρησιμοποιούν. Περισσότερο χρησιμοποιείται από τη VW GROUP με τις μηχανές FSI (Fuel Stratified Injection). Η 5η γενιά είναι το σύστημα που τοποθετείται στις υπόλοιπες μηχανές Injection όπου ο ψεκασμός γίνεται σε υγρή μορφή και έχει ακόμη καλύτερα αποτελέσματα και από τη βενζίνη. Η 4η γενιά τοποθετείται όπου και η 5η γενιά, αλλά με λιγότερα αποτελέσματα γιατί ο ψεκασμός γίνεται σε αέρια μορφή, κάτι που μειώνει την απόδοση της μηχανής και την αύξηση της κατανάλωσης του καυσίμου. Υπάρχουν αρκετά μειονεκτήματα σε σχέση τα συστήματα υγρού ψεκασμού, εκτός από αυτό της αρχικής τιμής αγοράς. Όλες οι υπόλοιπες γενιές αφορούν αυτοκίνητα ηλικιακά και τεχνολογικά πιο παλιά όπως αυτοκίνητα μονού ψεκασμού ή με καρμπιρατέρ.  

Που βρισκόμαστε στην Κύπρο όσον αφορά την προώθησή της;
Όπως έχω αναφέρει και πριν, η υγραεριοκίνηση ξεκίνησε πριν περίπου 50 χρόνια.
Στη Κύπρο, έστω και αν αργήσαμε να ξεκινήσουμε, είμαστε σε καλό δρόμο. Ήδη, έχουν πιστοποιηθεί από το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών αρκετοί εγκαταστάτες και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών εγκρίνει και εγγράφει μετατροπές σε οχήματα διπλής προώσεως, νοουμένου ότι ακολουθήθηκαν όλοι οι κανονισμοί για τη μετατροπή του οχήματος. 
Αρκετά πρατήρια καυσίμων επίσης, έχουν προχωρήσει τις διαδικασίες για να εγκαταστήσουν αντλίες υγραερίου και πιστεύω πως σύντομα θα μπορούμε να προμηθευτούμε υγραέριο για τα αυτοκίνητα μας σε όλες τις επαρχίες.   
    
Πως τα πάμε συγκριτικά με άλλες χώρες; 
Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες, όπου οι αυτοκινητιστές απολάμβαναν τα πολλά οφέλη που προσφέρει η υγραεριοκίνηση. Έχουμε όμως ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Την ανάπτυξη της τεχνολογίας και ειδικά στα συστήματα 5ης και 6ης γενιάς (υγρού ψεκασμού) όπου δεν θα μας δημιουργήσουν κανένα πρόβλημα στη μηχανή του αυτοκινήτου μας. Φυσικά κάποιος θα μπορεί να βρει και συστήματα 4ης γενιάς (αέριου ψεκασμού) στο παζάρι και μάλιστα κάποια σε πολύ χαμηλότερη τιμή. Γι’ αυτό είναι καλό να γίνεται έρευνα αγοράς πριν προχωρήσει κάποιος σε αγορά και μετατροπή του οχήματος του.    

Ποια τα πλεονεκτήματα για το περιβάλλον αλλά και για την τσέπη του καταναλωτή από την υγραεριοκίνηση; 
Με βάση τα σημερινά δεδομένα, ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι η χρήση οχημάτων με υγραεριοκίνηση έχει λιγότερες εκπομπές αέριων ρύπων, κάτι που κάνει τους κινητήρες αυτούς φιλικότερους προς το περιβάλλον, συγκριτικά πάντα με τους συμβατικούς κινητήρες χωρίς μετατροπή. Παράλληλα, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι οποιαδήποτε μείωση στις εκπομπές ρύπων, μεγάλη ή μικρή, είναι σημαντική στη σημερινή εποχή, όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελεί σοβαρό πρόβλημα.
Το κίνητρο είναι ξεκάθαρο: η κίνηση με υγραέριο είναι κατά τουλάχιστον 40%-50% φθηνότερη (ανάλογα με το κιτ μετατροπής που θα χρησιμοποιήσουμε) από την κίνηση με βενζίνη, ενώ οι εκπομπές βασικών ρύπων είναι αρκετά χαμηλότερες. Τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με υγραέριο εκπέμπουν κατά 10% - 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα.
Τα οικονομικά κίνητρα είναι ακόμη περισσότερα. Οι τιμές το LPG σήμερα στην Ευρώπη, κυμαίνονται από €0.396 (Βέλγιο) και €0.944 (Σουηδία). Στις περισσότερες βρίσκεται στα €0.50 με €0.60.
Έρευνα που έγινε το 2015 στη Ολλανδία, έδειξε πως με €50 βενζίνης ένα Peugeot 107 διένυσε 670 χιλιόμετρα και με €50 υγραέριο διένυσε 1.209 χιλιόμετρα με σύστημα υγραεριοκίνησης VIALLE LiquidSi. Αυτό μας δείχνει πως με τα ίδια λεφτά καλύψαν σχεδόν τα ίδια χιλιόμετρα, άρα μπορούμε να έχουμε μέχρι και 50% φθηνότερη διακίνηση. Από μόνο του είναι αρκετό για να αποφασίσει κάποιος να προχωρήσει στη μετατροπή του αυτοκινήτου του.   
 
Τι προσφέρετε εσείς στον τομέα αυτό; 
Η C.E.4 Cars ως πιστοποιημένος εκπαιδευτικός οργανισμός αλλά και ως αντιπρόσωπος της εταιρείας VIALLE Ολλανδίας, διαθέτει τον κατάλληλο μηχανολογικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό, καθώς και έμπειρο προσωπικό που έχει εκπαιδευτεί ειδικά για μετατροπές σε υγραεριοκίνηση όλων των μοντέλων κάθε μάρκας αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά συστήματα υγρού ψεκασμού 5ης και 6ης γενιάς.
Είμαστε σίγουροι για τη τεχνογνωσία μας και το αποδεικνύουμε έμπρακτα. Για αυτό το λόγο δίνουμε γραπτή εγγύηση για 100.000 km ή 3 χρόνια (ότι προηγηθεί) για τα συστήματα που τοποθετούμε. Η εγγύηση καλύπτει όλα τα ανταλλακτικά και εργατικά που θα χρειαστούν.
Να προσθέσω πως οι αντιπροσωπίες που ξεχωρίζουν από τη γκάμα των προϊόντων μας είναι αυτή του VIALLE (συστήματα Υγραεριοκίνησης), του MOBILEYE (συστήματα προειδοποίησης και αποφυγής δυστυχημάτων) και του Ταχογράφου EFAS.    

Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι προοπτικές ανάπτυξης της υγραεριοκίνησης στην Κύπρο; 
Επειδή στη Κύπρο δεν έχουμε και τις καλύτερες δημόσιες συγκοινωνίες, το αυτοκίνητο είναι απαραίτητο για τη διακίνηση μας. Όλα τα οφέλη τα αναλύσαμε και πιο πάνω. Το μόνο που μπορεί να σταθεί εμπόδιο ως προς τη ανάπτυξη  της υγραεριοκίνησης, είναι η άγνοια του κόσμου ως προς το θέμα και η κερδοσκοπία που ίσως κάποιοι να θέλουν να έχουν. Αυτό θα δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στα αυτοκίνητα χρησιμοποιώντας λανθασμένα και φτηνιάρικα εξαρτήματα, που σίγουρα θα προκύψουν και θέματα ασφάλειας. Τότε στο κόσμο θα δημιουργηθούν αρνητικές εντυπώσεις και δεν θα προχωρά εύκολα στη μετατροπή του οχήματος του. Γι’ αυτό καλό είναι να γνωρίζει ο κόσμος πως όπως και σε πολλές άλλες περιπτώσεις πως «το ακριβό είναι το φτηνό» και πάντα να κάνει την έρευνα του για το πιο είναι το καταλληλότερο κιτ μετατροπής για το αυτοκίνητο του και με ποιο θα έχει τη γρηγορότερη απόσβεση, ανεξαρτήτως αρχικής τιμής.   
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας